Coolblue vangt prestigieuze Duitse retailprijs

Retailinstituut EHI en Messe Düsseldorf lauweren Coolblue om zijn innovatieve retailconcept. De winkel wint een EuroShop RetailDesign Award, een internationale prijs.
Van de 103 nominaties uit 31 landen plukte de vakjury Coolblue eruit in de categorie Digital. De Duitsers onder de indruk zijn van de Rotterdammers, want ze hebben nog maar net twee zaken in Duitsland.
Het is ook geen ronkend prijzenfeest. Slechts in vier andere rubrieken reikten EHI en Messe Düsseldorf een prijs uit. Geen van die winnaars heeft ook maar iets met digitale business te maken.
De vakjury was onder de indruk van de wijze waarop Coolblue zijn hele dienstverlening vormgeeft.
“Ter plaatse kan de klant producten testen en vergelijken met andere items uit de webwinkel. De Coolblue-app biedt gedetailleerde productinformatie, advies en zelfs AR om, bijvoorbeeld, een tv-scherm virtueel in je huiskamer te plaatsen. De winkels bieden Click & Reserve, Click & Collect en ook de mogelijkheid om ter plekke mobiel te betalen.”
Coolblue ging in de zomer van 2020 met zijn Duitse webwinkel van start en opende in november 2021 zijn eerste Duitse winkel, in Düsseldorf (foto). In augustus 2022 volgde in Essen de tweede zaak. Het ligt voor de hand dat er ook winkels komen in Keulen en Bonn: zelfde dichtbevolkte deelstaat, maar zuidelijker gelegen. Ook over Leverkusen en Rhein-Erft-Kreis werd eerder al gesproken.
In Duitsland is Coolblue geen energieleverancier, noch verkoopt het er zonnepanelen en laadpalen.

Lees hier het bericht